012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
12 apr 2021

Waarom ik veel voel voor het onderdrukken van mijn gevoel.

Ik heb een advies voor je: Volg veel minder vaak populaire adviezen op. Simpelweg omdat het tegenovergestelde vaak veel beter werkt. Voorbeeldjes? Komen ze:

Voorbeeld 1. We moeten onze gevoelens uiten. Anders krijgen we een complex trauma. Wat leidt tot ziekte en burn-out.

Maar wat zou er gebeuren als we onze gevoelens bewust onderdrukken?

Neem bijvoorbeeld boosheid. Vaak weten we nog exact wanneer we zo boos waren. Dat we ons dat zo goed herinneren komt niet alleen door de gebeurtenis. Maar juist door onze reactie op die gebeurtenis. De uiting van boosheid zelf zorgt dus voor de groef in onze herinnering!

Dus hoeveel trauma’s zouden we nog hebben als we onze gevoelens vaker zouden onderdrukken?

Voorbeeld 2. We moeten achter onze waarheid komen. Anders kunnen we geen duidelijke keuzes maken. Wat leidt tot stagnatie en wanorde.

Maar wat zou er gebeuren als we meer blijven twijfelen?

Neem bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog. Wat als H. zijn waarheid niet had ontdekt? Of zijn waarheid op z’n minst in twijfel trok? Hoe was het dan met de wereld afgelopen?

Ook in copywriting bereik je soms het beste resultaat door ‘counter intuïtive’ te schrijven. Trouwens, is deze post daar niet meteen het bewijs van?

Salud,
Eddy

Wie wil landen, mag de lucht ingaan.

Icarus was zoon van een uitvinder. En om te ontsnappen aan de doolhof waarin hij met zijn vader gevangen zat maakte zijn vader voor Icarus vleugels van ...
Lees verder

Als je overal bent, dan ben je nog nergens.

Sommige ondernemers denken dat business een soort monopoly is. Als je nou maar zoveel mogelijk plaatsen bezit, dan komt er altijd wel iemand op jouw plek die ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde