012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
06 apr 2021

Waarom ik veel voel voor het onderdrukken van mijn gevoel.

Ik heb een advies voor je: Volg veel minder vaak populaire adviezen op. Simpelweg omdat het tegenovergestelde vaak veel beter werkt. Voorbeeldjes? Komen ze:

Voorbeeld 1. We moeten onze gevoelens uiten. Anders krijgen we een complex trauma. Wat leidt tot ziekte en burn-out.

Maar wat zou er gebeuren als we onze gevoelens bewust onderdrukken?

Neem bijvoorbeeld boosheid. Vaak weten we nog exact wanneer we zo boos waren. Dat we ons dat zo goed herinneren komt niet alleen door de gebeurtenis. Maar juist door onze reactie op die gebeurtenis. De uiting van boosheid zelf zorgt dus voor de groef in onze herinnering!

Dus hoeveel trauma’s zouden we nog hebben als we onze gevoelens vaker zouden onderdrukken?

Voorbeeld 2. We moeten achter onze waarheid komen. Anders kunnen we geen duidelijke keuzes maken. Wat leidt tot stagnatie en wanorde.

Maar wat zou er gebeuren als we meer blijven twijfelen?

Neem bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog. Wat als H. zijn waarheid niet had ontdekt? Of zijn waarheid op z’n minst in twijfel trok? Hoe was het dan met de wereld afgelopen?

Ook in copywriting bereik je soms het beste resultaat door ‘counter intuïtive’ te schrijven. Trouwens, is deze post daar niet meteen het bewijs van?

Salud,
Eddy

Wie zijn copy blijft houden, krijgt nooit goede copy.

Waarom spreken we wél van een writersblock, maar niet van een speakersblock of handclapblock? Spreken kunnen we altijd. Handjes klappen ook. Maar schrijven blijken we maar af ...
Lees verder

Wie zijn merk uitbouwt, bouwt zichzelf in.

Raadsel… Hoe ziet een Porsche er uit? Grote kans dat je nu een lage auto voor je ziet. Wellicht een zilveren cabrio. Als je een kenner bent ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde