012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
05 mei 2020

Relevante content? Of emotioneel incontinent?

Wat laat ik wel of niet van mijzelf zien in business?

Als coach, therapeut of adviseur ken je misschien het volgende dilemma. Welk dilemma? Nou, dit dilemma:

Enerzijds weten we dat we onszelf moeten laten zien aan onze cliënt. Zowel in onze marketing als vanuit de coach stoel. Door ons verhaal te vertellen, ons kwetsbaar op te stellen of onze zwaktes te delen kan de cliënt ons inschatten. En daarmee ervaart de cliënt veiligheid om ook zichzelf te laten zien.

Of toch niet?!

Stel dat je als coach zelf aangeeft dat je stukken nog niet hebt getackeld. Stel dat je aangeeft nog onzeker te zijn. En stel dat je in de sessie meer praat dan luistert…

Draagt dit dan bij aan vertrouwen of juist aan incompetentie? Er zijn zelfs mensen die denken dat het hip is om al hun vuile was buiten te hangen. @eelcosmit noemde dat in @heldenenhordes emotionele incontinentie.

Dus…

Draagt je verhaal bij aan veiligheid & competentie? Of aan emotionele incontinentie?

Eigenlijk is het antwoord eenvoudig.

Wat je ook deelt, de focus moet altijd blijven liggen bij jouw klant. De cliënt moet zich veilig en begrepen voelen. Dus jouw persoonlijke voorbeelden moeten laten zien dat ze niet alleen zijn. En hoe jij je uit die situatie hebt gered.

Houd helder wie aan welke kant van de tafel zit. Huilt een klant? Geef dan geen hug, maar blijf aanwezig en blijf luisteren.

Jouw transparantie moet er niet toe leiden dat de klant jou gaat helpen. En sure, Dat kan ook, maar dan mag je factuur aan de andere kant van de tafel leggen.

Als propositie coach help ik mijn klanten daarom niet met hun vuile was, maar maak ik schoon schip. We verwoorden jouw kwaliteit en jouw track record. Want daarmee bewaak je kwaliteit en blijf je on track.

Peace,
Eddy

Als je weet wat je komt brengen, dan ga je het halen.

Ik doe een trui aan die ik niet heb gemaakt. Ik neem een hap die ik niet heb gekookt. Ik spreek een vriend die ik niet heb ...
Lees verder

Wie zichtbaar wordt zal gezien worden. Wie kiest zal gekozen worden.

Er zijn maar twee redenen waarom iemand iets bij je zou willen kopen. 1. Omdat ze weten dat je bestaat 2. Omdat ze je vertrouwen Hoe weten ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde