012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
05 mei 2020

Alleen opmerkelijke mensen worden opgemerkt.

Weet je wat normaal is? Als je cola op het aanrecht hebt staan. Als je een auto voor het raam hebt staan. En last but not least… Als je ketchup in de koelkast hebt staan.

Althans, dat blijkt uit de cijfers. Want drie kwart van de Amerikanen heeft Heinz in de koelkast liggen. Een product wat niet voorkomt in de natuur en meer suiker dan tomaat bevat. Diezelfde getallen gaan ongeveer op voor die bruine hoestdank en die fossiele vierwieler.

Hoe komt het dat zulke abnormale producten de norm vormen? Zoiets noemen we massa marketing. In de vorige eeuw waren er advertentiebedrijven die inspeelde op onze basisbehoeften. Door heel vaak te prikkelen op die basisbehoeften gingen we abnormale zaken als volstrekt normaal zien.

Want beste lezer, wat jij als normaal ziet, is waarschijnlijk de boodschap die je het meeste hebt gehoord. Dat toont de neurowetenschap in ieder geval aan.

Inmiddels is het 2020. En worden we steeds meer immuun voor massamarketing. Daar komt bij dat we in al onze basisbehoeften zijn voorzien.

En daarmee ontstaat de ruimte om gewoon weer even normaal te gaan doen. En dat is doen wat we zelf willen doen. Zijn wie we zelf willen zijn.

Want als we weer opmerkelijk durven te zijn, lopen we zelfs weer kans om opgemerkt te worden. Opmerkelijk, vind je niet?

Eddy

Als je de oplossing niet aanreikt, dan ben je het probleem.

Op een blauwe maandag maak je een ongelukkige val. Zo ongelukkig, dat niet alleen je maandag, maar ook je been blauw is. En zo besluit je naar ...
Lees verder

Als het rijmt, dan is het waar.

De klok sloeg acht uur toen in mijn hele oma wijk de lichten uitgingen. Want - zo stond er in het appje dat wereldwijd rondging - 'zaten ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde