012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
05 mei 2020

Alleen opmerkelijke mensen worden opgemerkt.

Weet je wat normaal is? Als je cola op het aanrecht hebt staan. Als je een auto voor het raam hebt staan. En last but not least… Als je ketchup in de koelkast hebt staan.

Althans, dat blijkt uit de cijfers. Want drie kwart van de Amerikanen heeft Heinz in de koelkast liggen. Een product wat niet voorkomt in de natuur en meer suiker dan tomaat bevat. Diezelfde getallen gaan ongeveer op voor die bruine hoestdank en die fossiele vierwieler.

Hoe komt het dat zulke abnormale producten de norm vormen? Zoiets noemen we massa marketing. In de vorige eeuw waren er advertentiebedrijven die inspeelde op onze basisbehoeften. Door heel vaak te prikkelen op die basisbehoeften gingen we abnormale zaken als volstrekt normaal zien.

Want beste lezer, wat jij als normaal ziet, is waarschijnlijk de boodschap die je het meeste hebt gehoord. Dat toont de neurowetenschap in ieder geval aan.

Inmiddels is het 2020. En worden we steeds meer immuun voor massamarketing. Daar komt bij dat we in al onze basisbehoeften zijn voorzien.

En daarmee ontstaat de ruimte om gewoon weer even normaal te gaan doen. En dat is doen wat we zelf willen doen. Zijn wie we zelf willen zijn.

Want als we weer opmerkelijk durven te zijn, lopen we zelfs weer kans om opgemerkt te worden. Opmerkelijk, vind je niet?

Eddy

Minder woorden, meer waarheid.

Ook Robert Glazer mocht werken voor het witte huis. Robert, maar ook andere ervaren - zeer getalenteerde - lieden. Bang werd Robert. Slapen deed hij niet. Benauwd ...
Lees verder

Waarom ons monkeymind van broodje aap verhalen houdt.

William zat al 16 jaar in het veld van velden. De graanvelden bedoel ik dan. Volgens het Guinness book of records publiceerde hij de meeste wetenschappelijk onderbouwde ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde