Geen probleem? Dan heb je een probleem.
Zou het Heineken virus gesponsord worden door de KvK? Want Dit jaar telt Nederland veel meer ondernemers dan ooit. Met in noord Nederland 30 procent meer dan vorig jaar rond deze tijd.
En dat betekent – meer dan ooit – dat een leuk product of dienst niet meer genoeg is. Je dient mokerhard te knokken voor je bestaansrecht & voortbestaan.
Hoe krijg je bestaansrecht? Door gruwelijk goed te snappen wat het probleem van je klant is. En niet door nog harder te roepen wat je product is. Want waarom zou de klant voor jouw product kiezen zonder dat hij weet of jij zijn probleem snapt?
Hoe kun je voortbestaan? Door gruwelijk goed te snappen waarin jij anders bent dan je grootste concurrent. Niet door de eigenschappen van je dienst te benoemen, maar door te benoemen wat jouw grootste voordeel is ten aanzien van die concullega.
Kort verhaal lang:
Je KvK nummer laat zien dat je bereid was 30 euro aan de overheid te geven, maar maakt je nog geen ondernemer.
Je probleemstelling geeft je bestaansrecht als ondernemer, maar maakt je nog niet uniek.
Je unieke positionering geeft je voortbestaan in een concurrerende markt, waardoor je je plek kan claimen in ondernemersland.
Los je een probleem op? Dan is de oplossing het probleem niet.
Ben je anders? Dan ben je beter dan mensen die beter willen zijn.
Amen,
Edd
Aardig doen is aardig dom.
Soms moet je je opblazen om niet leeg te lopen.
ENKELE ZINNEN OVER DUBBELZINNIGHEID
Kan jij zinnen maken waar je klant geen woorden voor heeft? Met dit gratis ebook krijg je meer zin in je business, en meer business door je zin! Bekijk dit boekje van de binnenkant, om te ontdekken hoe je jouw boekje te buiten kunt gaan. Of toch geen zin? Nee? Dan maak je maar een zin!