Wie minder dienstbaar is, levert betere diensten.
Je plant die ene sessie. Buiten je agenda om. Zodat jouw klant – met zijn drukke schema – geen andere afspraken hoeft af te zeggen.
Je verkoopt die ene dienst. Buiten je productlijn om. Zodat jouw klant – binnen zijn specifieke wensen – geholpen wordt.
Je mailt die extra verantwoording. Buiten je standaard offerte om. Zodat jouw klant – die jou nog niet helemaal vertrouwd – gerustgesteld wordt.
En dan zegt die klant ja. ‘Ja ik wil’ om precies te zijn. ‘Ik wil jouw klant worden, want jij kan mijn probleem oplossen.’
Maar voordat je het probleem van die klant oplost moet je eerst je eigen probleem oplossen.
Want hoe manage jij jouw energie, nu je werkweek een sessie extra telt? Hoe manage jij het proces, nu je een product hebt verkocht dat je nooit eerder hebt geleverd? En last but not least… hoe kom je tot gelijkwaardigheid nu jij je kwaliteit hebt moeten verdedigen als brugman?
Wie ja zegt is populair bij allerlei soorten klanten. Maar wie nee zegt krijgt respect.
Respect van de klanten die zich durven over te geven aan jouw manier. En respect van die persoon in de spiegel. Die dude of chick. Die ook vandaag weer trouw aan zichzelf, en daarmee aan de klant is gebleven.
Salud,
Eddy
Een waardevol verhaal zit vol met waardeloze feiten.
Kennis is overmacht.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde