Een waardevol verhaal zit vol met waardeloze feiten.

Eddy Boom
29 jul 2020

We hadden een huurauto. Bluetooth had hij niet. En dus zat er niets anders op dan de radio aan te zetten. Na twee matige liedjes begon de radio te kraken. Ah! We reden een tunnel in. De Coentunnel om precies te zijn.

Mijn vriendin zat naast mij en speelde Candy Crush. We deelden een koffie die we net op een tankstation hadden gekocht. Nadat ik klaar was met die radio gaf mijn vriendin de inmiddels lauwe koffie aan. Ik bracht het kopje naar mijn mond toen ineens 💥 flats!💥

Daar stuiterde een Mercedes embleem over de weg. Die middag om 15:16 waren we getuige van een dik ongeluk.

EINDE

Zo en nu een vraag aan jou. Geloofde je bovenstaand verhaal? Uit onderzoek is gebleken dat verhalen met meer ‘nutteloze’ details geloofwaardiger zijn dan verhalen die zich enkel beperken tot het hoofd onderwerp.

Had je mijn verhaaltje ook geloofd als ik ‘m zo had gebracht?

Vorige week waren mijn vriendin en ik getuige van een ongeluk in de Coentunnel.

Grote kans dat je bij de korte versie wat vraagtekens had gezet:

• Hoe dichtbij waren we?
• Waren we erbij op moment suprême?
• Waarom was je daar?
• Is dit geen sterk verhaal?

En ga zo maar door.

En daarmee is het populaire ‘less is more’ niet altijd succesvol in storytelling. Soms heb je Candy Crush, lauwe koffie en een ruisende radio nodig om je punt te maken.

Wil je ook beter worden in storytelling? Download dan gratis mijn boekje hieronder!

Kiezen is verliezen.

My God... wat wil je nou eigenlijk echt? En wat is trouwens je passie? En wat is je doel voor de komende 5 jaar? Mijn eerlijke antwoord? ...
Lees verder

Hoe je iemand raakt op anderhalve meter afstand.

Waarom zien we zoveel waarde in woorden, als blijkt dat we het belangrijkste niet kunnen omschrijven? Hoe zou je bijvoorbeeld zoet beschrijven aan iemand die nooit zoetigheid ...
Lees verder
boek-eddy-boom

ENKELE ZINNEN OVER DUBBELZINNIGHEID

Kan jij zinnen maken waar je klant geen woorden voor heeft? Met dit gratis ebook krijg je meer zin in je business, en meer business door je zin! Bekijk dit boekje van de binnenkant, om te ontdekken hoe je jouw boekje te buiten kunt gaan. Of toch geen zin? Nee? Dan maak je maar een zin!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.