Woorden bepalen hoe dingen worden.
Wat als ik jou in het Armeens vraag om samen op vakantie te gaan naar Japan? Ik betaal. Zou je dan ja zeggen?
Grote kans dat je helemaal niets zegt. Zelfs niet als je er altijd al naartoe wilde gaan. Je spreekt geen Armeens. En daarom hebben mijn woorden geen betekenis.
Ok. Nog even een opmerkelijk vraagstuk: Stel dat ik jou een lepel geef. Jij komt uit een afgelegen Afrikaanse stam, en je hebt nog nooit een lepel gezien. By the way, ik noem het geen lepel, en zeg ook niet waar het voor is.
Zou je dan met die lepel gaan eten? Waarschijnlijk niet. Je geeft het een andere betekenis. Misschien denk je dat het een tent haring is. Of je gebruikt ‘m als boomerang en komt er achter dat hij niet terug komt.
Oké Eddy, en wat betekenen deze opmerkelijke stellingen? Deze voorbeelden betekenen dat woorden en taal de betekenis bepalen van datgene wat iets voor iemand betekent.
Of simpel gezegd; woorden en taal bepalen hoe iemand iets interpreteert. Dus de zin die jij aan iets geeft, bepaalt of een ander er zin in krijgt. Heeft iemand geen zin in jou aanbod? Dan moet je soms opnieuw je zinnen er op zetten.
En nee, niet alles van betekenis hangt af van woorden. Daarom hebben we voor de mooiste momenten vaak geen woorden.
En voor al het andere geldt dat woorden bepalen hoe dingen worden. Of iemand je aanspreekt hangt af van de manier waarop iemand je aanspreekt.
Leuk toch? Dus op welke woorden zet jij je zinnen? Of moeten we samen even wat woorden ver-zinnen?
Peace,
Eddy
Wie wil landen, mag de lucht ingaan.
Vuck je gevoel. Volg je verstand.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde