Wie zijn waarden kent, wordt in zijn waarde gelaten.
Liam was een jaar of tien toen zijn hele leven om voetbal draaide. Zelf zat hij op voetbal in Liverpool, maar zijn hart ging uit naar Manchester United.
Iedere woensdag ging hij trainen, en als hij gebracht kon worden trainde hij ook op maandag. Hij was goed in hooghouden, maar binnen het team was hij vooral een goede keep.
Want Liam was niet bang voor de bal. Hij wist dat hij sterker was dan het hardste schot op goal en kon op zichzelf vertrouwen. Immers had hij veel alleen moeten doen in zijn leven. Omdat zijn vader er niet altijd voor hem was.
Toch vroeg Liam wel vaak om zijn vaders ‘presence’ in de meest letterlijke betekenis van het woord. Want hoe gaaf zou het zijn pappa aanwezig was bij de bekerfinale?
Op de dag van de finale ontving Liam een tof shirt van pappa met als rugnaam van de Beek. Deze dag kan niet meer stuk! Dacht hij. Totdat pappa ‘m daarna bleek uit te zwaaien en niet bij de finale was.
Wat was er in godsnaam misgegaan?
Hij vroeg zijn vader om ‘presents’ in plaats van ‘presence’. Daarom ontving hij een shirt. En zo speelde hij zonder zijn pa de wedstrijd van zijn leven.
Als ondernemer drukken we onze verlangens soms ook net verkeerd uit. We gebruiken woorden voor onze waarden, die net niet uiten wat we bedoelen.
Daarom moeten we zuiver kiezen voor woorden van waarde. Waardoor onze woorden van werkelijke waarde worden.
Salud,
Eddy
Wie gezien wil worden als held, wordt zichtbaar als vijand.
Waarom de slechtste concurrent het beste verkoopt.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde