Wie niet kan minderen, heeft geen meerwaarde.
I know… een beetje pijnlijk om daar juist op dit moment over te beginnen. Maar ik doe het toch.
Lig je liever op het strand in Zuid Frankrijk? Of heb je meer zin in een inter rail trip door Zwitserland?
Lastig. Vind je niet?
Want als je kiest voor de ene vakantie, kost dat je die andere vakantie. Kiespijn noem ik dat. De pijn die je voelt wanneer je kiest voor het ene, en daarmee afscheid moet nemen van het andere.
Jouw brein houdt niet van kiezen. En het brein van jouw klant al helemaal niet.
Een bekende supermarkt gaf ons die kiespijn zwart op wit. Toen ze 24 jam potjes in de schappen zetten – zonder een prijs erbij te vermelden – werd er nauwelijks een potje verkocht. Toen ze het aantal opties terugbrachten naar 1 steeg de verkoop enorm.
Nog gekker was het bedrag wat ze ervoor wilde betalen toen er nog maar 1 optie was. Dat steeg enorm.
Als mens houden we niet van kiezen. En hoe meer keuze we hebben, hoe minder we gaan waarderen wat we hebben gekozen.
Daarom mogen we kiezen voor minder. Minder producten. Minder mensen bedienen. Minder problemen oplossen en minder beloven.
Want als we kiezen voor minder, zullen er meer mensen voor ons kiezen.
Salud,
Eddy
Als je tijd vliegt, vlieg dan mee.
Doe je binnenwerk, en ga je boekje te buiten.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde