Waarom de grote namen je vaak klein houden.
Ben je een beginnend spiritueel coach? Dan ben je geneigd om de website van Eckhart Tolle erbij te houden. Hoe doet hij het? Wat is zijn slogan? Wat is zijn weggever? Wat is zijn belofte? Vast goed. Niet?!
Nee niet. Gewoon niet. En waarom niet? Niet omdat hij incompetent is. Wel omdat hij veel meer naamsbekendheid heeft dan jij. En dan gelden er totaal andere regels.
Dit is het verschil…
Binnen de spiritualiteit is Eckhart Tolle één van de bekendste namen. Buitengewoon Binnenkomen met een kernachtige klantbelofte is niet nodig. Kennismaken met de kracht van het nu ook niet. Mensen kennen zijn methode immers al. Een specifieke plek innemen in een concurrerend landschap ook niet. Hij is geen nieuwkomer, en hoeft zichzelf niet opvallend of eenvoudig te positioneren. Een homepage zonder slogan of vol met producten, hij mag het allemaal.
Want Eckhart heeft door de jaren heen bekendheid opgebouwd. En daarmee vertrouwen. Daardoor heeft hij ‘the right to sell’ verkregen. En dat maakt – dat wat hij ook verkoopt – het waarschijnlijk wel aardig verkoopt. Net zoals dat wanneer Apple nu tosti ijzers zou gaan verkopen, dat waarschijnlijk gewoon aanslaat. Ook al hebben ze daar op papier geen ervaring mee.
Als kleine of zelfs startende ondernemer ben je nog onvoldoende die autoriteit. Aanspraak moet je verdienen. Dit doe je door relevant, bijdehand en interessant uit de hoek te komen. Je dient eenvoudig, eigenaardig en emotioneel te communiceren.
Want als je als kleintje niet opvalt, dan ben je onzichtbaar. En als je verward, verlies je.
Trap niet in de valkuil om de homepage van je grote voorbeeld na te maken. Want als jouw propositie erg lijkt op die grote naam, dan kiest alsnog iedereen voor die vertrouwde grote naam.
Dus neem jouw eigen kleine plek groots in. En word die grootste vis in die kleine vijver. En niet die kleine vis in die veel te grote oceaan.
Salut,
Eddy
Waarom je jezelf niet helpt met een zelfhulpboek.
5 winnende boeken waarin je jezelf mag verliezen.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde