012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
28 apr 2020

Vanille ijs laat mij koud.

Wat is het meest verkochte schepijs? Op nummer #1 staat vanille. 30% van al het verkochte ijs is vanille-ijs. En de nummer 2? Dat is chocola. Maar chocola dekt amper 10% van de verkopen.

Nummer 1 staan in je markt komt dus met grote voordelen. Zelfs met nummer twee of drie ben je al vrij kansloos. Niet voor niets wordt er gezegd dat de beste plek om een geheim te bewaren pagina twee van Google is.

En toch – beste toehoorder – kan het je als nummer 1 volledig ontbreken aan fans of ambassadeurs. Vraag maar eens op een verjaardag wat iemand zijn favoriete ijs is. Grote kans dat minder dan 30% vanille zal noemen.

Sterker nog, ze noemen pistache, viool of drop ijs. En voor mijn jongste volgers…. ook ik vind bubble gum ijs epic. En daarmee mag je je afvragen of je beter de beste kunt zijn, of dat je beter anders kunt zijn in je markt.

In een wereld met meer coaches dan cliënten, meer fotografen dan modellen en meer schrijvers dan lezers geloof ik dat je niet moet gaan voor beter zijn, maar wel voor anders zijn. Want er kan er maar 1 de grootste zijn. Maar we kunnen allemaal anders zijn. Daar ligt mijn focus als het gaat om de perfecte positionering van mijn klanten.

Being different is better than being better. Beter ben je anders. Anders word je nooit beter.

High five,
Eddy

Wie niet kan minderen, heeft geen meerwaarde.

I know... een beetje pijnlijk om daar juist op dit moment over te beginnen. Maar ik doe het toch. Lig je liever op het strand in Zuid ...
Lees verder

Je gave is je opgave.

‘Je gave is ook vaak je opgave’ zei mijn zus terwijl we bij haar op de bank zaten. Het was een ongewoon gesprek op een doodgewone avond. ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde