012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
14 apr 2020

Tast in ‘t duister en breng je verhaal aan ‘t licht.

Opeens heb je ‘m te pakken. Je verhaal. Opeens weet je exact wat je unieke bijdrage als mens of ondernemer is. Je proost nog 1 keer je havermelk latte met je maatje.

Eenmaal thuis schrijf je alles op. En je deelt het met je partner. De reactie is mild. En onmiddellijk begin je te twijfelen. Hoe bijzonder is je verhaal eigenlijk? En waarom was je een uur eerder in die hipster tent nog zo geïnspireerd?

Om dat uit te leggen neem ik je heel even mee naar India. Waar ze op traditionele wijze doeken verven…

Een doek wordt ondergedompeld in verf. Meteen heeft het veel kleur. Vervolgens wordt het in de zon te drogen gehangen. Terwijl het doek daar hangt zie je ‘m op het blote oog al verbleken. Waar is die volle kleur gebleven?

Maar direct nadat het doek droog is dompelt iemand ‘m opnieuw in het verfbad. En opnieuw wordt het doek in de zon gehangen. Dit keer verbleekt het doek iets minder. Dit ritueel gaat door totdat de kleur op het doek sterker is geworden dan het licht.

Een doek wat naar het licht gebracht wordt zal aan het begin verbleken. En zo is het ook als jij je verhaal voor het eerst aan het licht brengt.

Wat je nodig hebt is vertrouwen & volharding. Vertrouwen dat je je verhaal niet hoeft te veranderen, maar bij mag slijpen. Volharden omdat je verhaal meer van jou wordt, iedere keer als je het naar het licht brengt.

Net zo lang tot blijkt dat je verhaal niet bleekt maar blinkt als je het aan het licht brengt.

In mijn gratis boekje ‘Enkele Zinnen Over Dubbelzinnigheid’ deel ik mijn persoonlijke verhaal. In het tweede deel ontdek je hoe je jouw verhaal zo opschrijft, dat het niet bleekt maar blinkt als je jouw verhaal naar het licht brengt. Downloaden kan in het blokje hieronder!

Cheers,
Eddy

Waarom jij met de gebakken peren zit door een ananas.

Waarom heet een kurkuma shotje een ‘kurkuma shotje’ als blijkt dat het drankje bijna volledig uit ananas bestaat? Afgelopen middag kocht ik voor de zoveelste keer zo’n ...
Lees verder

Je bijdrage is wat je al bij je draagt.

Wanneer we iets nieuws willen beginnen dan zijn we vaak op zoek naar iets nieuws. Een nieuwe onderneming, die in onze ogen pas bestaansrecht heeft als we ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde