Looking for likes, is for lookalikes.

Eddy Boom
06 mei 2020

Hoeveel likes heeft deze blog? Misschien was het je al opgevallen, maar vanaf heden kun je niet meer zien hoeveel likes iemand heeft onder zijn bericht op o.a. Instagram.

Want onlangs zei Insta het netwerk socialer te willen maken. En daarbij gaat het meer om communiceren dan om liken. Meer om meaning, en minder om meten. Want meten is weten, en praten is voelen. #ofzoiets

Al met al geen slechte ontwikkeling, en tevens een thema wat we ook buiten Insta ervaren. Velen van ons zijn verslaafd, aan likes, volgers, euro’s, prikkels, ontvangen en gezien worden.

En dat staat in contrast met wat ik van @guidoweijersofficial leerde toen we samen een podcast mochten maken over geluk.

Want wat blijkt? We worden niet blij van ontvangen, maar wel van geven. We worden niet blij van consumeren maar wel van creëren. We worden niet blij van korte termijn plezier, maar wel van lange termijn geluk.

Eigenlijk worden we dus niet blij van ‘gelike’ maar van ‘geluk’. Niet voor niets zei Lewis Howes ooit:

“Focus on the input, not on the output.”

Alle energie die je overhoudt bij het refreshen voor likes, kan je toevoegen aan je tijd van creëren, en dat creëert de meest creatieve creaties.

En weet je wat de paradox is? Hoe meer je besteed aan wat je komt brengen, hoe meer je omgeving je komt brengen.

Eens met deze brainwave? Like dan even mijn verhaal…
Eddy

Kiezen is verliezen.

My God... wat wil je nou eigenlijk echt? En wat is trouwens je passie? En wat is je doel voor de komende 5 jaar? Mijn eerlijke antwoord? ...
Lees verder

Iemand die de weg kwijt is, kan je prima de weg wijzen.

Ik was in Praag. Voor het eerst alleen op vakantie. Ik had geen idee hoe ik bij mijn Airbnb kon komen. En ik zat net voor de ...
Lees verder
boek-eddy-boom

ENKELE ZINNEN OVER DUBBELZINNIGHEID

Kan jij zinnen maken waar je klant geen woorden voor heeft? Met dit gratis ebook krijg je meer zin in je business, en meer business door je zin! Bekijk dit boekje van de binnenkant, om te ontdekken hoe je jouw boekje te buiten kunt gaan. Of toch geen zin? Nee? Dan maak je maar een zin!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.