Hoe je iemand raakt op anderhalve meter afstand.
Waarom zien we zoveel waarde in woorden, als blijkt dat we het belangrijkste niet kunnen omschrijven?
Hoe zou je bijvoorbeeld zoet beschrijven aan iemand die nooit zoetigheid heeft gehad? En hoe beschrijf je verliefdheid op zo’n manier dat iemand vlinders in zijn buik krijgt?
Want als zelfs Ramses Shaffy, Leonard Cohen en Nina Simone de liefde niet konden verwoorden. Wat is dan eigenlijk de waarde van woorden?
Woorden en daarmee ons cognitieve gedachtengoed vormen slechts 10% van de totale beleving. Als je een totale ervaring wil, dan mogen er wel wat meer zintuigen geprikkeld worden.
Maar waarom luisteren we dan naar Shaffy? En waarom lezen we dan Cohen? En waarom kijken we dan massaal naar Heel Holland Bakt?
Omdat woorden kunnen verwijzen naar datgene waar wij geen woorden voor hebben. Naar eerder opgedane ervaringen, naar opgeslagen emoties, naar een leven vol leven.
Want een goed beschreven citroen kan ons het water in de mond doen lopen. Omdat we die smaak al een keer hebben ervaren. En een mooi gedicht over liefde kan ons in fantasie samenbrengen met die oude liefde.
Dus wat is jouw rol als schrijver van die ene post, blog of website?
Jij bent er om jouw lezer te laten ervaren wat hij al weet. Jij bent er om oude ervaringen een nieuwe dimensie te geven. Want iemand die ervaart is betrokken.
Jij bent de inspirator. De kickstarter waardoor jouw klant, toehoorder of lezer weer in actie komt. Want leven is bewegen. En ik ben er om klanten te helpen verwoorden wat hun beweegt. 😉
In het blokje hieronder leer ik je om zinnen te maken met 3 keer woordwaarde. Zodat jij mensen kan raken. Zelfs op anderhalve meter afstand.
Terwijl ik je aandacht wil, denk jij aan je ex.
Looking for likes, is for lookalikes.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde