012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
06 okt 2022

Heb je een probleem? Geen probleem.

Ben je op vakantie en wil je je beschermen tegen de zon? Doe zonnebrand op. Geen probleem toch?

Want een probleem dat je meteen kunt oplossen is geen probleem.

Ben je op zonvakantie en heb je geen zonnebrand bij je? En is het ook nergens te koop? Ook geen probleem. Morgen ben je een tomaat, en overmorgen kleur je bij tot een gehaktbal.

Geen probleem. Want een probleem dat je niet kunt oplossen is geen probleem maar een feit.

Ben je op zonvakantie en heb je een gruwelijk vitamine D tekort maar wel zonnebrand bij je? Dan heb je een probleem!

Want als de oplossing een nieuw probleem creëert heb je een dilemma.

Klanten hebben meestal geen probleem, maar een dilemma. Ze komen er niet uit.

Ze horen van de één dat het ontbijt de meest belangrijke maaltijd is, en van de ander dat je je ontbijt moet overslaan.

Ze gebruiken een meditatie app om minder stress te ervaren, maar het moeten volhouden van die streak levert nieuwe stress op.

Ze willen ontspullen, maar moeten eerst 5 boeken van Marie Kondo kopen om minimalisme te leren.

Positioneren betekent dat je je messcherp weet te verhouden tot het werkelijke probleem van jouw klant.

Lukt je dat niet?

Dan heeft niet alleen jouw klant een probleem, maar jij ook. Want jouw probleem is dan dat je geen klanten hebt.

Dus weet wat hun echte probleem is. Want dan is de oplossing geen probleem.

Love you,
Eddy

Volg je gevoel, en voel de gevolgen.

Het was mijn eerste run sinds de wedstrijd van een half jaar geleden. Een ochtendrun rondom de hunebedden in Drenthe op een mistige ochtend. En meteen een ...
Lees verder

Ze gaan van je houden, als je het voor jezelf kunt houden.

Je weet er zoveel vanaf, dat je er alles over wil delen. En dus klets je door. Tot zelfs jij niet meer kan. Tot het niemand nog ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde