Eenvoud komt zelden in tweevoud.
Als je tegen iedereen praat, dan voelt niemand zich aangesproken. Als je een manus van alles bent, dan ben je meester van niets. En als je veel keuze opties geeft, dan wordt er minder voor je gekozen. En het ideale aantal keuzes dat een mens maakt is nul.
En toch heeft de gemiddelde ondernemer meerdere producten op zijn homepage staan. En daarmee meerdere opties. Omdat – in de ogen van de ondernemer – al die producten even belangrijk zijn.
Dus hoe geef je jouw klant die ene eenvoudige keuze, zonder dat je daarmee je andere producten weg hoeft te gooien?
Antwoord: zet er een parapluutje boven. En wat dat is zal ik even uitleggen.
Stel je hebt twee producten. De ene is een lifeplan programma & de ander is een businessplan programma. Welke zet je – in overeenstemming met bovenstaande theorie voorop je homepage?
Allebei niet.
Wat je wel doet is er een paraplu zinnetje boven zetten. Wat opvalt is dat beide producten te maken hebben met planning. Dus in plaats van je website te openen met een van de twee opties, creëer je een overkoepelende optie die te maken heeft met plannen. Bijvoorbeeld ‘download hét ebook met 5 tips voor toekomstige masterplanners’.
Verder in je website kun je dan de lifeplan & businessplan optie etaleren.
Dus komt je productlijn in tweevoud? Creëer een paraplu zin, en herverover die eenvoud.
Graag gedaan,
Eddy
Als je de oplossing niet aanreikt, dan ben je het probleem.
Delen is de snelste manier van vermenigvuldigen.
ENKELE ZINNEN OVER DUBBELZINNIGHEID
Kan jij zinnen maken waar je klant geen woorden voor heeft? Met dit gratis ebook krijg je meer zin in je business, en meer business door je zin! Bekijk dit boekje van de binnenkant, om te ontdekken hoe je jouw boekje te buiten kunt gaan. Of toch geen zin? Nee? Dan maak je maar een zin!