012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
22 feb 2021

Als je je etalage vol zet, dan loopt je winkel leeg.

Eelco de Boer riep mij op het podium. Want net als voor iedere pauze mocht ik slogans teruggeven aan de deelnemers op het seminar.

‘Als je je etalage vol zet, dan loopt je winkel leeg.’ Bedacht ik voor een vrouw met een concept store.

Een waarheid als een koe bedacht ik me later. En tevens een treffende metafoor voor succes in ondernemerschap.

1. Je etalage moet opmerkelijk zijn. De aandacht van een voorbijganger is kort. Jij moet er uit springen tussen alle andere etalages. Want als je niet opvalt dan ben je onzichtbaar.

2. Je etalage moet eenduidig zijn. Een rijke variatie aan producten in je etalage kost je geloofwaardigheid. Want niemand ziet jou als specialist als er allerlei soorten verschillende producten geëtaleerd worden.

3. Je etalage moet simpel zijn. Omdat simpel betrouwbaar is. En verwarren vaak verliezen is. Want ook als iemand voorbij je zaak loopt wil je dat hij je aan het einde van de straat nog onthouden heeft.

Dus durf te kiezen in je etalage. Want kiezen is gekozen worden. Op jouw website, Clubhouse bio of LinkedIn intro is jouw slogan je etalage. Ook daarin moet je opvallend, eenkennig en simpel zijn.

En dan een belangrijke nuance. Kiezen met welk ene ding je je etalage vult is belangrijker dan eenduidigheid in je winkel zelf.

Want eenmaal binnen is je klant letterlijk en figuurlijk warm. En wie het warm heeft koopt aan de kassa graag een verkoelende ice tea. Naast hetgeen hij natuurlijk in de etalage zag.

Kusjes,
Eddy

Met minder toetsen speelt er meer.

Het regende. Het was 24 januari 1975, en Keith Jarret bewoog zich onuitgeslapen richting het opera gebouw van Keulen. Oja. Hij moest ook nog eten waardoor hij ...
Lees verder

Samen zien is samen zijn.

Daar sta ik. In het ov. Alleen. Samen met 896 anderen. In een trein die voor 127% bezet is. Daar lig ik. Met mijn iPhone op Insta. ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde