Als je echt vooruit wil komen dan moet je een stap naar achteren doen.

Eddy Boom
05 sep 2020

In deze blog wil ik een lastig dilemma met je bespreken.

Toen ik jaren geleden deelnam aan het seminar van Open Circles nam ik één belangrijk inzicht mee naar huis. Alles draait om snelheid.

Want zo zei spreker Nisandeh Neta… ‘De ondernemer die het het snelst implementeert wint. Hij die zich het snelst aanpast aan een veranderende wereld is het meest relevant voor zijn klant.’ Het klonk logisch. Niet voor niets kreeg ik diezelfde boodschap afgelopen jaren ook van andere koplopers.

Maar toen ik laatst een goocheltruc deed bij mijn neef Seth, toen leerde ik dat ik snelheid maken tot dan toe verkeerd begrepen had. Want als hobby goochelaar wilde ik mijn allernieuwste kaarttrucje demonstreren. Helaas had Seth had mij onmiddellijk ontmaskerd.

Want eerlijkheid was dat er nog te veel haken en ogen in de uitvoering van mijn truc zaten. En daarmee verloor ik mijn geloofwaardigheid als magiër onmiddellijk. Hoe zou het geweest zijn als ik die oude truc deed, die ik letterlijk en figuurlijk met mijn ogen dicht kon? Hoe zou mijn neef dan over mij denken?

Als ondernemer willen wij ook vaak ons laatste trucje als eerste laten zien. Want wat voor ons nieuw is – zo denken we – is ook het meest relevant voor onze klant. Wrong… Ons nieuwste nieuwtje is datgene waar we het minst ervaren in zijn. En dat ruikt onze klant onmiddellijk.

Niet voor niets verkoopt Apple de iPhone 11, terwijl de ze 12 en misschien zelfs 13 allang hebben uitgevonden. Zij verkopen enkel het product waarvan ze zeker weten dat alle haken en ogen er uit zijn.

Daarom geloof ik dat je meer kwaliteit levert als je datgene verkoopt dat je al door en door beheerst.

Dus laat jouw product niet met al jouw inzichten meeveranderen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je een jaar lang hetzelfde product verkoopt. Wil je toch snelheid maken en meeveranderen? Doe dat dan in de manier waarop je marketing bedrijft. Niet door je product steeds te veranderen.

Als jij voor blijft lopen op je onderneming, dan zul je voorop lopen met je onderneming.

Salud,
Eddy

Kennis is overmacht.

Kennis is macht leerde ik ooit van een kennis met macht. En dus nam ik het aan. Inmiddels ben ik bij kennis, en voel ik mij gemachtigd ...
Lees verder

Vanille ijs laat mij koud.

Wat is het meest verkochte schepijs? Op nummer #1 staat vanille. 30% van al het verkochte ijs is vanille-ijs. En de nummer 2? Dat is chocola. Maar chocola ...
Lees verder
boek-eddy-boom

ENKELE ZINNEN OVER DUBBELZINNIGHEID

Kan jij zinnen maken waar je klant geen woorden voor heeft? Met dit gratis ebook krijg je meer zin in je business, en meer business door je zin! Bekijk dit boekje van de binnenkant, om te ontdekken hoe je jouw boekje te buiten kunt gaan. Of toch geen zin? Nee? Dan maak je maar een zin!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.