Als je bestaande paden bewandelt, dan ga je van je padje af.
Als je vroeg opstaat, opschrijft waar je dankbaar voor bent, en iedere dag iets doet waar je bang voor bent dan wordt je super succesvol.
Toch?
Dat is immers wat topondernemers doen zoals Richard Branson, Elon Musk en Brian Tracy. Dus imiteer succesvolle mensen en je wordt het zelf ook?
Zal best.
Maar ik doe niet meer mee. Hoe laat ik vanochtend opstond? Tien over negen. Een koude douche nam ik wel. En gister avond had ik geen zin om op te schrijven waar ik dankbaar voor was.
Na jaren studie en proberen heb ik afscheid genomen van de succesformule. En ik zal je zeggen waarom. Laat ik met het meest ingewikkelde beginnen.
Er zit een verschil tussen causaliteit en correlatie.
Causaliteit zegt; ‘als je dit doet, gebeurt er dat.’ Dat zou betekenen dat ik door iedere dag koud te douchen miljonair zou worden. Maar zo is het niet.
Correlatie laat zien dat er een verband is tussen mensen die koud douchen en mensen die succesvol zijn. Maar wellicht is daarin het enige verband dat succesvolle mensen blijkbaar bereid zijn om het onaangename te doen om verder te komen zoals een koude plens in je gezicht.
En laat ik eindigen met het makkelijke deel.
Als jij een pad voor je ziet liggen, dan is het per definitie jouw weg niet. Want hoe kan een al aangelegd pad bestaan, zonder dat iemand daar al gelopen heeft? Zo’n pad zal je nooit naar huis leiden.
Jouw pad herken je aan dat het nog niet bestaat. En het zal ontstaan wanneer je gaat wandelen.
En je gaat verkeerd lopen. Maar er zit schoonheid in je fout. En je gaat goed lopen, maar er komen hobbels op je weg.
Dus loop je eigen pad, en voorkom dat je van je padje gaat.
Salud,
Eddy
15 woorden met minder marktwaarde dan sokken met slippers in een luxe badplaats.
Je bijdrage is wat je al bij je draagt.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde