Als je bakt als alle burgers, bak je niet de beste burgers.
Wat is de grootste hamburgerketen van de wereld? Fout. Het is McDonald’s. Oh. Je had het wel goed?
Nog een vraag dan. Wat is de lekkerste hamburger van de wereld? De kans dat je nu McDonald’s antwoordt is al een stukje kleiner. Polls op internet tonen aan dat de meeste mensen de Whopper van Burger King lekkerder vinden dan de Big Mac van McDonald’s. En dat terwijl het marktaandeel van Burger King bijna tien keer zo klein is als het aandeel van McDonald’s…
Laatste vraag in ruil voor een hamburger. Wat is de kwalitatief beste hamburger van de wereld? Wellicht valt McDonald’s nu helemaal niet meer in de prijzen en wint het restaurant bij jou op de hoek. Wat potsieldikkie al een maand dicht is door de crisis. Of wint je zelfgemaakte recept met die lekkere gebakken uitjes die bovendien nog gezond is ook!
Ik denk dat we voorzichtig mogen concluderen dat de grootste hamburgerketen niet de meest kwalitatieve hamburgers bakt. Wat kunnen we daarvan leren als we kijken naar andere sectoren?
Misschien is de grootste autofabrikant niet het meest duurzaam. Misschien is de grootste medicijnfabriek niet het beste voor je gezondheid. En misschien is de meest populaire band niet bij uitstek de muzikaalste.
Laten we vanuit die gedachte de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. En laten we niet ontmoedigd raken door al die grote spelers.
Speel je eigen spel. Bouw je eigen business. En bak je eigen burger.
Bon appetit,
Eddy
Wie minder dienstbaar is, levert betere diensten.
Vanille ijs laat mij koud.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde