012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
06 mei 2020

Aardig doen is aardig dom.

Tot voorheen zong ik alleen onder de douche. En ik ben niet de enige. Het schijnt dat niet alleen de ontspanning bijdraagt aan die opmerkelijke liederen. Het brein schijnt te reageren op de akoestiek van de cabine. Je hoort jezelf harder en voller. Dat geeft zelfvertrouwen, en daardoor wil je zingen. En…. Weer terug naar mijn betoog.

Want wat ik wou zeggen is dat ik nu ook buiten die cabine zing of neurie. In een volle metro bijvoorbeeld. Oké niet altijd, maar de rem is er wel af. Hoe dat komt?

Ik moet denken aan een gesprek dat ik laatst met een klant voerde. ‘Wat doe jij in jouw woonkamer als niemand kijkt?’ Vroeg ik hem. Uiteraard mocht ik die vraag daarna ook aan mezelf stellen. Want te vaak is ‘de ander’ de reden dat we niet doen wat we willen doen. En dat gaat verder dan ‘muse onder de douche’.

Soms komt het hier op neer:
“Social People undermine Soul Purpose.”

En dat zuigt. Niet voor niets is de nummer 1 spijtbetuiging van mensen op hun sterfbed dat ze het leven van een ander hebben geleid. Wees dus ns aardig voor jezelf ipv voor je matties. En stel jezelf eens de vraag: wat doe ik als niemand kijkt? En doe dat dan eens als mensen wel kijken. Ok. Point taken. Er zijn uitzonderingen.

En schrijf het op. Want de slechtste plek om een verlangen te bewaren dat is in je hoofd. En als je er geen woorden voor hebt, dan zet ik mijn zinnen er op. Goed verhaal toch?

Eddy

De mooiste dromen houden je juist wakker.

Veel van mijn klanten vinden het ultra spannend om met mij naar hun verhaal te kijken. Logisch ook, want ik ben best eng. Toch blijk ik niet ...
Lees verder

Wat is een product ecosysteem?

Een productecosysteem is een netwerk van producten en diensten die samenwerken en elkaar versterken. Het creëert synergie en verbetert de klantervaring. Klanten worden gestimuleerd om andere producten ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde