012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
27 apr 2020

Wie zijn merk uitbouwt, bouwt zichzelf in.

Raadsel… Hoe ziet een Porsche er uit? Grote kans dat je nu een lage auto voor je ziet. Wellicht een zilveren cabrio. Als je een kenner bent dan denk je nu aan een 911 of aan een Carrera.

Tot nu toe niet zo’n spannende oefening toch? Totdat je het gaat vragen aan je neefje van 11. Dan krijg je een totaal ander antwoord. Let maar op…

Hij beschrijft een Porsche als een hoge auto. Als een Jeep achtig model. Geen cabrio, en helemaal zwart! Een SUV. En als je een kenner bent dan denk je nu aan een Macan of een Cayenne.

Sinteressant, vind je niet? Hoe kan het dat een volwassene een totaal ander beeld bij Porsche heeft dan een kind?

Omdat Porsche zijn verhaal heeft uitgebreid, in plaats van het bedrijf.

Huh?

Ja. Toyota pakte het anders aan. Ook zij wilde uitbreiden. Maar zij lieten het merkverhaal Toyota intact. Zij zette er gewoon een ander merk naast. En dat werd Lexus!

De les?! Breid nooit je merkverhaal uit!

Want op basis van welke woord moet een volwassene vandaag nog een Porsche kopen? Sportiviteit en intelligentie? Of juist kracht en weerbaarheid?

Zorg dat eerst dat je een krachtig en eenvoudig verhaalt vertelt. Staat je propositie vervolgens als een huis? Dan mag je er een huisje naast bouwen.

Heb jij een eenduidig verhaal? Of ben je zo vaag als Porsche?

Peace.
Eddy

De hele waarheid heeft aan een half woord niet genoeg.

We noemen geluid geluid. Terwijl geluid natuurkundig gezien een afwisseling is tussen geluid en stilte die daartussen zit. We noemen een golf een golf. Terwijl een golf ...
Lees verder

De meeste van mijn angsten verliezen hun bestaan zodra ik stop er woorden aan te geven.

Hoe meer ik durf te zakken in pijnlijke gevoelens, hoe meer ik deze gevoelens overstijg. Het niet willen uiten van een negatief gevoel is ook een deel ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde