Wie nu nog kiest voor de massa, eindigt met een lege kassa.
Als je 30 jaar geleden een kleine supermarkt wilde oprichten, dan deed je er goed aan om wit brood te verkopen. Zeker in landen als Frankrijk en Italië ging wit als warme broodjes over de toonbank. Massa was kassa.
Inmiddels is het een stuk lastiger om alle monden te voeden met witbrood. Glutenvrij, spelt, boekweit, zonnepitten en bananenbrood zorgen nu samen voor dezelfde omzet als die witte stokbroden van vroeger.
Want in 2020 is populair zo populair niet meer. En normaal is zeker niet overal meer de norm.
• Waar we vroeger drie tv zenders hadden, hebben we nu miljoenen YouTube kanalen.
• Waar je vroeger het aanbod van de Bibliotheek had, heb je nu alles op Kindle en Kobo.
• En last but not least.. Jij hebt meer sixties hits dan je ouders die uit de sixties kwamen!
Dus de massa bereiken heeft niet zoveel massa meer. Omdat de massa niet meer bestaat.
En als je al een bestseller voor de massa schrijft, dan staat die geen 4 maanden maar slechts een paar weken in de top 10.
Als kleine ondernemer volstaan we niet meer met een supermarkt met witbrood. En om alle soorten brood aan te bieden maakt ook niemand hongerig.
Daarom moet het witbrood plaats maken voor het speltbrood. En de supermarkt moet plaats maken voor de speciaalzaak.
Want wie niet gek durft te zijn, trekt de normale mensen aan, die over een paar jaar niet meer bestaan.
Wil jij jouw weirdness omarmen? Bevrijd dan jouw bijzondere verhaal met mijn gratis boekje hieronder!
Iemand die de weg kwijt is, kan je prima de weg wijzen.
Waarom veel mensen genaaid worden als ze uit de kleren gaan.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde