012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
08 aug 2020

Wie niet wil verdrinken moet naar de haaien gaan.

Niet in het millenniumjaar maar het jaar daarvoor veranderde de wereld voorgoed.

Tenminste, voor alle olympische zwemmers uit die tijd. Want in 1999 werd het fenomenale Speedo zwempak uitgevonden door Fiona Fairhurst.

Tot dan toe kenmerkte de snelste zwemmers zich door louter spierkracht en techniek. De outfit deed er niet zoveel toe.

Heel anders was dat in de formule 1, waarin de kwaliteit van het voertuig minimaal net zo belangrijk was als de kwaliteit van de coureur.

Dus hoe kon Fiona een pak bedenken dat zoveel beter was dan alle pakken uit eerdere jaren?

Omdat Fiona de eerste was die het juiste probleem wist op te lossen. Want waar andere ontwerpers op zoek waren naar het beste zwempak, hield Fiona zich bezig met het wezenlijke probleem; snelheid.

Om meer te leren over snelheid keek ze verder dan naar enkel sportkleding.

  • Ze ging letterlijk naar de haaien, om te kijken naar de textuur van hun huiden.
  • Ze onderzocht de vorm van een torpedo om te zien welke vorm het meest vaart kon maken.
  • En ze ging naar de NASA om space Shuttles te onderzoeken.

Het resultaat was een pak wat veel minder afremde, veel beter aansloot op het lijf en het lichaam in de juiste vorm duwde.

In mijn coachings traject valt op dat heel veel ondernemers zich ook bezig houden met het spreekwoordelijke zwempak, waardoor ze de kans lopen om te verzuipen.

Ze lossen net zoals al die pak ontwerpers het verkeerde probleem op. Wanneer je wel weet wat het werkelijke probleem is, dan is de oplossing het probleem niet.

En daarmee is weten wat het probleem is, de beste manier om niet in de problemen te komen als ondernemer.

Nog problemen met het verwoorden van jou probleem? Geen probleem. Download mijn ebook dan ff.

Wie zijn merk uitbouwt, bouwt zichzelf in.

Raadsel… Hoe ziet een Porsche er uit? Grote kans dat je nu een lage auto voor je ziet. Wellicht een zilveren cabrio. Als je een kenner bent ...
Lees verder

Als je niet opvalt, dan ben je onzichtbaar.

Wie niet opvalt is onzichtbaar. Wie niet verheldert is vaag. Twee zinnen die de kern van het probleem van mijn klant weergeven. Als jouw boodschap niet opvalt, ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde