Kun je ook zonder te verliezen?
Je etalage. Een oppervlak met weinig ruimte. Wél net groot genoeg om jouw kernproduct eenvoudig & opvallend te etaleren.
En de voorbijganger. Zijn brein heeft weinig headspace om ook jouw boodschap op te slaan, naast al die andere prikkels in die veel te drukke winkelstraat.
En dan loopt hij de winkel in.
Jouw winkel. Een oppervlak met veel ruimte. Groot genoeg om niet alleen jouw kernproduct, maar ook wat jij daarnaast nog hebt zichtbaar te maken.
En die potentiële klant. Die inmiddels niet meer in die overprikkelde winkelstraat staat. Die op dat moment de headspace wel heeft om tot zich te nemen wat jij wilt tonen.
Dus aan de voorkant?
Een etalage met weinig ruimte & een voorbijganger met weinig headspace. Het dwingt tot kiezen. En vraagt om een opvallende en eenvoudige propositie.
En aan de achterkant?
Een winkel met veel ruimte & een potentiële klant met veel headspace. Het nodigt uit tot dialoog. En vraagt je om meer van jezelf te laten zien, en nog meer in te voelen op de ander.
Dus in je etalage moet je echt kiezen. En zet uit je hoofd dat je daarmee je halve winkelaanbod hoeft te verliezen.
Salut,
Eddy
Waarom stilstaan meer pijn doet dan groeipijn.
Mijn Titel is beter dan jouw hele tekst.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde