012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
20 nov 2022

Je hebt altijd een keuze. Maar je bent niet altijd in staat te kiezen.

Je zou ervoor kunnen kiezen om je aanbod te verkleinen, en daarmee jouw relevantie te vergroten. Want wie meer van minder doet, wordt specialist. En een specialist heeft meer status en is betrouwbaarder. Want hoe betrouwbaar is een hartchirurg die ook nog part time fietsenmaker, belegger en barman is? Logisch dus, om minder aan te bieden, waardoor je beter wordt in dat ene waarmee jij zometeen gedachtengoed leider wordt. Of de beste in jouw markt.

Je zou ervoor kunnen kiezen om je prijzen te verdubbelen. Je krijgt misschien vaker nee, maar je hebt maar half zoveel ja’s nodig om diezelfde omzet te behalen. En daarmee in feite dezelfde winst voor het halve werk.

En je zou ervoor kunnen kiezen om veel meer te breken met de conventies. V*ck bijvoorbeeld zo’n weggever. Of zeg doei tegen die tijdrovende stories. Of zwaai je laatste webinar uit. En wie zegt dat je als coach een ruimte nodig hebt? Waarom coach je niet in de auto bijvoorbeeld? En waarom heeft jouw podcast zo’n stock muziekje? En niet een big band die je tune bedenkt en inspeelt?

Wat let je? Het goede nieuws is dat je altijd een keuze hebt. Het minder goede nieuws is, dat je niet altijd in staat bent om al te kiezen. Zo leerde ik van maatje @spiritualrebel.nl

Miles Davis zei ‘You have to play a long time to be able to play like yourself.’ Cruyff zei ‘Je ziet het pas als je het door hebt.’ En ik wil daaraan toevoegen: Vaak is je keuze het overblijfsel na alles waar je nee tegen hebt gezegd. Het resultaat na alles waar je niet voor hebt gekozen.

Dus zeg nee op alles waarvoor je niet kiest. En speel dat moment vrij waarbij je volledig in staat bent om te kiezen.

Salut,
Eddy

Wie door wil breken, moet meebuigen.

Dear diary, Op dit moment zet ik - op wat voor jou bladzijde 58 is - mijn gedachten uiteen. Met een Parker pen van bladgoud. Lekker duur, ...
Lees verder

Wie in een stroomversnelling wil komen moet niet afdrijven.

Wie een jaar geleden zijn bedrijf ombouwde voor Heineken patiënten, heeft vandaag nauwelijks draagvlak. Wie vorige maand zijn podcast stilzette voor Clubhouse, heeft vandaag volgers zonder vervolg. ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde