Een waardevol verhaal zit vol met waardeloze feiten.
We hadden een huurauto. Bluetooth had hij niet. En dus zat er niets anders op dan de radio aan te zetten. Na twee matige liedjes begon de radio te kraken. Ah! We reden een tunnel in. De Coentunnel om precies te zijn.
Mijn vriendin zat naast mij en speelde Candy Crush. We deelden een koffie die we net op een tankstation hadden gekocht. Nadat ik klaar was met die radio gaf mijn vriendin de inmiddels lauwe koffie aan. Ik bracht het kopje naar mijn mond toen ineens 💥 flats!💥
Daar stuiterde een Mercedes embleem over de weg. Die middag om 15:16 waren we getuige van een dik ongeluk.
EINDE
Zo en nu een vraag aan jou. Geloofde je bovenstaand verhaal? Uit onderzoek is gebleken dat verhalen met meer ‘nutteloze’ details geloofwaardiger zijn dan verhalen die zich enkel beperken tot het hoofd onderwerp.
Had je mijn verhaaltje ook geloofd als ik ‘m zo had gebracht?
Vorige week waren mijn vriendin en ik getuige van een ongeluk in de Coentunnel.
Grote kans dat je bij de korte versie wat vraagtekens had gezet:
• Hoe dichtbij waren we?
• Waren we erbij op moment suprême?
• Waarom was je daar?
• Is dit geen sterk verhaal?
En ga zo maar door.
En daarmee is het populaire ‘less is more’ niet altijd succesvol in storytelling. Soms heb je Candy Crush, lauwe koffie en een ruisende radio nodig om je punt te maken.
Wil je ook beter worden in storytelling? Download dan gratis mijn boekje hieronder!
Waarom jij met de gebakken peren zit door een ananas.
Ondernemen? of Ondergaan?
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde