Duidelijke taal spreken we allemaal.
Als we een bioscoopzaal inlopen dan zullen we eerder zoeken naar waar de exit is, dan hoeveel stoelen er in de ruimte zijn.
Waarom?
Omdat we als mens geprogrammeerd zijn om te willen overleven.
Ten grondslag aan al ons gedrag ligt de vraag; ‘Hoe vergroot dit wat zich aandient mijn kans op overleven?’
Toch zijn er genoeg ondernemers die liever communiceren hoeveel volgers of euro’s ze hebben, dan hoe ze jou kans op overleven kunnen vergroten.
En hoe meer ze gaan opscheppen over hun aantal stoeltjes, hoe sneller jij die exit neemt. Nouja, als je weet waar die is tenminste…
Want dat brengt mij op mijn tweede punt.
Lukt het jou om eenvoudig te communiceren waar die nooduitgang is? Kan jij jouw klant zo simpel als het woord ‘exit’ entree tot jouw dienst laten maken?
Dus gebruik duidelijke taal, want die snappen we allemaal. En help ze te overleven, als je als ondernemer wil blijven leven.
Oja!
Met mijn boekje ‘Enkele Zinnen over Dubbelzinnigheid’ kun jij gratis leren om duidelijke taal te schrijven. Leuk toch?
Eddy
Wie het schip ingaat, moet aan boord blijven.
Wie zijn merk uitbouwt, bouwt zichzelf in.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde