Als je niet weet waar je voor staat, dan val je voor alles.

Eddy Boom
26 aug 2020

De eerste (en laatste) video die ik ooit heb gekocht heette Goldfinger. Niemand minder dan Sean Connery had de hoofdrol. Voor kenners bekend onder de naam James Bond. Ik gaf 30 gulden uit aan een film die ik inmiddels 31 keer heb gezien.

Na tien minuten ben je getuige van een paardenrace waarbij alles uit de hand loopt. Een concept dat wordt herhaald in A view to a Kill zo’n 20 jaar later. Als snertventje van 11 snapte ik nooit hoe je wist op welk paard je moest wedden. Want stel dat ’t paard nou gewoon die dag de motivatie niet had om de race te winnen? Toch worden er vaak astronomische bedragen ingezet op het ene paard, en niet op het andere.

Toen ik 15 was ging ik voor het eerst met mijn vader schaken. Ook hier bleek het paard een belangrijke rol te spelen. Een schaakspel telt vier paarden die op papier allemaal even sterk zijn. En ook hier is het moeilijk om te wedden welk van de vier paarden de beste kans heeft om de koning te pakken.

Anders wordt het wanneer het spel al een stuk verder gevorderd is. En datzelfde geldt voor een traditionele race. Want waar de paarden op papier allemaal even sterk en vaardig zijn, beginnen ze gedurende het spel op elkaar uit te lopen. Halverwege het spel bepaalt niet het paard, maar de positie van het paard zijn kracht.

En die positie illustreert te kracht van positionering. Niet het paard, maar de positie van het paard bepaalt zijn slagkracht. Niet dat je ondernemer bent, maar de positie die jij inneemt ten opzichte van jouw klant bepaalt jouw succes.

Dus kun je mij vertellen welke positie jij inneemt voor jouw klant? Zo nee? Dan ben jij misschien mijn volgende klant. Haha.

Salud,
Eddy

Wie zijn merk uitbouwt, bouwt zichzelf in.

Raadsel… Hoe ziet een Porsche er uit? Grote kans dat je nu een lage auto voor je ziet. Wellicht een zilveren cabrio. Als je een kenner bent ...
Lees verder

Geef wat je niet kwijt kunt.

1. Wat je geeft ben je kwijt. Vaak horen we dat we terug krijgen wat we geven. Maar meestal is dat niet waar. Zo heb ik een ...
Lees verder
boek-eddy-boom

ENKELE ZINNEN OVER DUBBELZINNIGHEID

Kan jij zinnen maken waar je klant geen woorden voor heeft? Met dit gratis ebook krijg je meer zin in je business, en meer business door je zin! Bekijk dit boekje van de binnenkant, om te ontdekken hoe je jouw boekje te buiten kunt gaan. Of toch geen zin? Nee? Dan maak je maar een zin!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.