Als je niet weet waar je voor staat, dan val je voor alles.
De eerste (en laatste) video die ik ooit heb gekocht heette Goldfinger. Niemand minder dan Sean Connery had de hoofdrol. Voor kenners bekend onder de naam James Bond. Ik gaf 30 gulden uit aan een film die ik inmiddels 31 keer heb gezien.
Na tien minuten ben je getuige van een paardenrace waarbij alles uit de hand loopt. Een concept dat wordt herhaald in A view to a Kill zo’n 20 jaar later. Als snertventje van 11 snapte ik nooit hoe je wist op welk paard je moest wedden. Want stel dat ’t paard nou gewoon die dag de motivatie niet had om de race te winnen? Toch worden er vaak astronomische bedragen ingezet op het ene paard, en niet op het andere.
Toen ik 15 was ging ik voor het eerst met mijn vader schaken. Ook hier bleek het paard een belangrijke rol te spelen. Een schaakspel telt vier paarden die op papier allemaal even sterk zijn. En ook hier is het moeilijk om te wedden welk van de vier paarden de beste kans heeft om de koning te pakken.
Anders wordt het wanneer het spel al een stuk verder gevorderd is. En datzelfde geldt voor een traditionele race. Want waar de paarden op papier allemaal even sterk en vaardig zijn, beginnen ze gedurende het spel op elkaar uit te lopen. Halverwege het spel bepaalt niet het paard, maar de positie van het paard zijn kracht.
En die positie illustreert te kracht van positionering. Niet het paard, maar de positie van het paard bepaalt zijn slagkracht. Niet dat je ondernemer bent, maar de positie die jij inneemt ten opzichte van jouw klant bepaalt jouw succes.
Dus kun je mij vertellen welke positie jij inneemt voor jouw klant? Zo nee? Dan ben jij misschien mijn volgende klant. Haha.
Salud,
Eddy
Geen probleem? Dan heb je een probleem.
Waarom stilstaan meer pijn doet dan groeipijn.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde