Blog.

Als je niet opvalt, dan ben je onzichtbaar.

Wie niet opvalt is onzichtbaar.
Wie niet verheldert is vaag.

Twee zinnen die de kern van het probleem van mijn klant weergeven.

Als jouw boodschap niet opvalt, dan komt een klant nooit boodschappen bij je doen. Je hebt immers stopkracht nodig met een opvallende leuze.

Als jouw boodschap te lang is, dan spreken we van een grote boodschap. En wie een grote boodschap moet doen, wacht nog even met boodschappen doen. Je hebt eenvoud nodig om Buitengewoon Binnen te komen. Want de waarheid is altijd kort en simpel.

En dan nog even dit… De volgorde van die twee zinnen is ook van belang.

Eerst wil je opvallen met een opvallende leuze.
Daarna wil je verhelderen met een eenvoudige uitleg.

Denk aan een krant. Eerst wordt je gegrepen door een opvallende kop. Daarna krijg je een heldere uiteenzetting in de eerste alinea.

Dus wat is die opvallende zin waarmee jij Buitengewoon Binnenkomt?
En wat is die heerlijke heldere zin die jouw business uitlegt?

Drop them in the comments below…
Dan schiet deze woordenaar even op je zinderende zinnetjes voor gratis.

Salud,
Eddy

Eddy Boom

Eddy Boom is schrijver, filosoof en strateeg. Hij helpt ondernemers niet alleen te ontdekken wat hun positie is, maar ook hoe ze die innemen en op een rake, relevante en rechtdoorzee wijze communiceren, zodat hun kernkwaliteit onvergankelijk neergezet wordt.

Kom in contact

Als je op een voetbalveld staat samen met 21 andere spelers die omme nabij hetzelfde niveau hebben als jij, dan is jouw kwaliteit - dat wat je kunt - vaak niet genoeg om te eindigen met winst.

Blijf op de hoogte van de laatste blog posts.

Schrijf je in en ontvang wekelijks een nieuwe post in je inbox.