Je hebt altijd een keuze. Maar je bent niet altijd in staat te kiezen.
Je zou ervoor kunnen kiezen om je aanbod te verkleinen, en daarmee jouw relevantie te vergroten. Want wie meer van minder doet, wordt specialist. En een specialist heeft meer status en is betrouwbaarder. Want hoe betrouwbaar is een hartchirurg die ook nog part time fietsenmaker, belegger en barman is? Logisch dus, om minder aan te bieden, waardoor je beter wordt in dat ene waarmee jij zometeen gedachtengoed leider wordt. Of de beste in jouw markt.
Je zou ervoor kunnen kiezen om je prijzen te verdubbelen. Je krijgt misschien vaker nee, maar je hebt maar half zoveel ja’s nodig om diezelfde omzet te behalen. En daarmee in feite dezelfde winst voor het halve werk.
En je zou ervoor kunnen kiezen om veel meer te breken met de conventies. V*ck bijvoorbeeld zo’n weggever. Of zeg doei tegen die tijdrovende stories. Of zwaai je laatste webinar uit. En wie zegt dat je als coach een ruimte nodig hebt? Waarom coach je niet in de auto bijvoorbeeld? En waarom heeft jouw podcast zo’n stock muziekje? En niet een big band die je tune bedenkt en inspeelt?
Wat let je? Het goede nieuws is dat je altijd een keuze hebt. Het minder goede nieuws is, dat je niet altijd in staat bent om al te kiezen. Zo leerde ik van maatje @spiritualrebel.nl
Miles Davis zei ‘You have to play a long time to be able to play like yourself.’ Cruyff zei ‘Je ziet het pas als je het door hebt.’ En ik wil daaraan toevoegen: Vaak is je keuze het overblijfsel na alles waar je nee tegen hebt gezegd. Het resultaat na alles waar je niet voor hebt gekozen.
Dus zeg nee op alles waarvoor je niet kiest. En speel dat moment vrij waarbij je volledig in staat bent om te kiezen.
Salut,
Eddy
Bijna niets zegt vaak bijna alles.
In recreatie ontstaat de creatie.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde