Blog.

15 woorden met minder marktwaarde dan sokken met slippers in een luxe badplaats.

Toen ik een week terug op Google zocht naar ‘Die bij je past’ vulde de zoekmachine aan: ‘Een tuinomheining die bij u past’.

Het kan aan mij liggen jongens en meisjes, maar ik ben nog nooit door mijn wijk gelopen terwijl ik dacht: ‘Jeetje buurman, die tuinomheining past toch helemaal niet bij je?’

En daar trok ik een streep. Niet om zijn tuin, wel tussen mijzelf en iedereen die meegaat in het gebruik maken van nietszeggende modewoorden.

In deze post zet ik 15 termen onder elkaar die anno ‘22 net zo weinig aantrekkingskracht hebben als sokken in slippers dragen op een high end vakantiebestemming. Komen ze.

1. Ik sta voor vakmanschap
2. Wij staan voor kwaliteit
3. Ik ben creatief
4. Ik geef je wat bij je past
5. Wij zijn zorgeloos
6. In je kracht staan
7. Maak meer impact
8. Wij zorgen dat je aligned bent
9. Wij zijn innovatief
10. Ik werk resultaatgericht
11. Dit wordt een gamechanger
12. Herken je misschien het volgende?
13. Geheel vrijblijvend hoor.
14. Bij ons staat de klant centraal.
15. Ik ben proactief

Ken jij nog nietszeggende modewoorden? Deel ze met mij in de comments hieronder… of is deze laatste zin ook zo’n miserabele mode term?

Salud,
Eddy

Eddy Boom

Eddy Boom is schrijver, filosoof en strateeg. Hij helpt ondernemers niet alleen te ontdekken wat hun positie is, maar ook hoe ze die innemen en op een rake, relevante en rechtdoorzee wijze communiceren, zodat hun kernkwaliteit onvergankelijk neergezet wordt.

Kom in contact

Blijf op de hoogte van de laatste blog posts.

Schrijf je in en ontvang wekelijks een nieuwe post in je inbox.