Waarom jij met de gebakken peren zit door een ananas.
Waarom heet een kurkuma shotje een ‘kurkuma shotje’ als blijkt dat het drankje bijna volledig uit ananas bestaat?
Afgelopen middag kocht ik voor de zoveelste keer zo’n shotje bij mij in het dorp toen ik – waarom weet ik niet – besloot om de ingrediënten van het drankje te bekijken.
En dit blijkt er in te zitten:
Ananassap 60%
Citroensap 19%
Zwarte peper 0.15%
En oja. Ook nog wat kurkuma.
Logischer lijkt het om het drankje een ananas shot te noemen. Een andere optie zou zijn om het drankje een groente fruit smoothie te noemen.
Toch is het heel logisch dat dit drankje enkel het kurkuma shot heet. En dit is waarom:
1. Als ondernemer zijn we geneigd om alle ingrediënten uit onze dienstverlening te willen etaleren. Maar – zo bedacht ik ooit bij Eelco de Boer – als je jouw hele etalage vol zet, loopt je hele winkel leeg.
2. Als ondernemer zijn we geneigd om datgene te communiceren dat het meest ruimte inneemt in ons bedrijf maar vaak niet zo speciaal is. Maar – zo bedacht ik ooit in een podcast – anders zijn is beter dan beter zijn.
Dus communiceer niet alles, maar wel datgene dat mensen het liefste willen. Zoals een kei gezonde kurkuma. i.p.v. die mierzoete ananas.
En communiceer wat jou anders maakt. Dus niet die ananas die je overal kunt kopen. Wel die verdomde kurkuma die helaas nog niet overal verkrijgbaar is.
Dus wees helder. Want anders ben je vaag.
En val op. Want anders ben je onzichtbaar.
In liefde,
Ed.
Staan voor je boodschap door stil te blijven zitten.
Als je niet opvalt, dan ben je onzichtbaar.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde