Je bijdrage is wat je al bij je draagt.
Wanneer we iets nieuws willen beginnen dan zijn we vaak op zoek naar iets nieuws.
Een nieuwe onderneming, die in onze ogen pas bestaansrecht heeft als we iets nieuws verzinnen. Iets waar we zelfs onszelf nog mee kunnen verrassen.
Een nieuw product, dat op zijn minst volledig verschilt van ons oudere product waar we met succes vaak jaren van hebben kunnen leven.
Omdat we geloven dat onze bijdrage niet iets is wat we al jaren bij ons dragen. Want hoe kan dat wat we al konden van meerwaarde zijn? Hoe kan het oude voor anderen nieuws zijn?
Steve Jobs leerde ons dat we onze bijdrage vaak pas achteraf zien. Connecting the dots in the end. Niet door in een glazen bol te kijken en iets nieuws te starten waarvan we het risico lopen dat het ons ontbreekt aan competentie.
Dus leer dragen wat je bij je draagt. Want niet kleren maken de man, maar of je ze met trots kan dragen. Want meestal is je nulwaarde je meerwaarde. Dus werk niet aan nieuwe waarde, maar ontwikkel eigenwaarde rondom je meerwaarde.
Salud,
Eddy
Soms moet je je opblazen om niet leeg te lopen.
Kiezen is verliezen.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde