Blog.

Als je de oplossing niet aanreikt, dan ben je het probleem.

Op een blauwe maandag maak je een ongelukkige val. Zo ongelukkig, dat niet alleen je maandag, maar ook je been blauw is. En zo besluit je naar de spoedpost te gaan. Niet veel later zit je in het ziekenhuis.

Naast een pijnstiller wil je eigenlijk maar 1 ding. Zo snel mogelijk weer normaal kunnen lopen. En daarvoor heb je een röntgenfoto nodig. Zodat je weet of het gebroken of gekneusd is. Waardoor je weet of je in het gips moet of naar de fysio.

Na langer wachten dan normaal door een woekerend virus ben je eindelijk aan de beurt. Na je arts een elleboog gegeven te hebben verwacht je direct door te mogen naar afdeling röntgenfotografie.

Maar het loopt totaal anders. En dan heb ik het niet over jouw hinkelende looppas. In plaats van een foto krijg je een ebook met daarin de anatomie van het been. Of je die eerst even wil lezen…

En daarmee voel je je behoorlijk op het verkeerde been gezet! Waarom kreeg je eerst een stom boekje terwijl je allang toe was aan de echte oplossing? Wat een verkeerde timing!

Ook in onze business is timing alles. Veel ondernemers duwen ons te snel een duur product onder de neus, terwijl we nog onvoldoende vertrouwen hebben om zo’n commitment aan te gaan.

En het omgekeerde is ook waar. Vaak hebben wij – net zoals die ene arts – wat laag hangend fruit om ons heen hangen. Mensen die je allang kennen en klant bij je willen worden.

Dus voor wie is jouw oplossing nu al de juiste timing? Die mensen houden je op de been.

Salud,
Eddy

Eddy Boom

Eddy Boom is schrijver, filosoof en strateeg. Hij helpt ondernemers niet alleen te ontdekken wat hun positie is, maar ook hoe ze die innemen en op een rake, relevante en rechtdoorzee wijze communiceren, zodat hun kernkwaliteit onvergankelijk neergezet wordt.

Kom in contact

Blijf op de hoogte van de laatste blog posts.

Schrijf je in en ontvang wekelijks een nieuwe post in je inbox.