012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
05 sep 2020

Als je echt vooruit wil komen dan moet je een stap naar achteren doen.

In deze blog wil ik een lastig dilemma met je bespreken.

Toen ik jaren geleden deelnam aan het seminar van Open Circles nam ik één belangrijk inzicht mee naar huis. Alles draait om snelheid.

Want zo zei spreker Nisandeh Neta… ‘De ondernemer die het het snelst implementeert wint. Hij die zich het snelst aanpast aan een veranderende wereld is het meest relevant voor zijn klant.’ Het klonk logisch. Niet voor niets kreeg ik diezelfde boodschap afgelopen jaren ook van andere koplopers.

Maar toen ik laatst een goocheltruc deed bij mijn neef Seth, toen leerde ik dat ik snelheid maken tot dan toe verkeerd begrepen had. Want als hobby goochelaar wilde ik mijn allernieuwste kaarttrucje demonstreren. Helaas had Seth had mij onmiddellijk ontmaskerd.

Want eerlijkheid was dat er nog te veel haken en ogen in de uitvoering van mijn truc zaten. En daarmee verloor ik mijn geloofwaardigheid als magiër onmiddellijk. Hoe zou het geweest zijn als ik die oude truc deed, die ik letterlijk en figuurlijk met mijn ogen dicht kon? Hoe zou mijn neef dan over mij denken?

Als ondernemer willen wij ook vaak ons laatste trucje als eerste laten zien. Want wat voor ons nieuw is – zo denken we – is ook het meest relevant voor onze klant. Wrong… Ons nieuwste nieuwtje is datgene waar we het minst ervaren in zijn. En dat ruikt onze klant onmiddellijk.

Niet voor niets verkoopt Apple de iPhone 11, terwijl de ze 12 en misschien zelfs 13 allang hebben uitgevonden. Zij verkopen enkel het product waarvan ze zeker weten dat alle haken en ogen er uit zijn.

Daarom geloof ik dat je meer kwaliteit levert als je datgene verkoopt dat je al door en door beheerst.

Dus laat jouw product niet met al jouw inzichten meeveranderen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je een jaar lang hetzelfde product verkoopt. Wil je toch snelheid maken en meeveranderen? Doe dat dan in de manier waarop je marketing bedrijft. Niet door je product steeds te veranderen.

Als jij voor blijft lopen op je onderneming, dan zul je voorop lopen met je onderneming.

Salud,
Eddy

Alsjeblieft. Één post met twee tips voor drie keer woordwaarde.

Er zijn twee dingen die je woorden waardeloos, je zinnen zinloos en je verhalen verwaarloosbaar maken. 1. Wie niet Verheldert Vervaagt. 2. Wie niet Raakt Mist. Verhelderen ...
Lees verder

Waarom jij met de gebakken peren zit door een ananas.

Waarom heet een kurkuma shotje een ‘kurkuma shotje’ als blijkt dat het drankje bijna volledig uit ananas bestaat? Afgelopen middag kocht ik voor de zoveelste keer zo’n ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde