Looking for likes, is for lookalikes.
Hoeveel likes heeft deze blog? Misschien was het je al opgevallen, maar vanaf heden kun je niet meer zien hoeveel likes iemand heeft onder zijn bericht op o.a. Instagram.
Want onlangs zei Insta het netwerk socialer te willen maken. En daarbij gaat het meer om communiceren dan om liken. Meer om meaning, en minder om meten. Want meten is weten, en praten is voelen. #ofzoiets
Al met al geen slechte ontwikkeling, en tevens een thema wat we ook buiten Insta ervaren. Velen van ons zijn verslaafd, aan likes, volgers, euro’s, prikkels, ontvangen en gezien worden.
En dat staat in contrast met wat ik van @guidoweijersofficial leerde toen we samen een podcast mochten maken over geluk.
Want wat blijkt? We worden niet blij van ontvangen, maar wel van geven. We worden niet blij van consumeren maar wel van creëren. We worden niet blij van korte termijn plezier, maar wel van lange termijn geluk.
Eigenlijk worden we dus niet blij van ‘gelike’ maar van ‘geluk’. Niet voor niets zei Lewis Howes ooit:
“Focus on the input, not on the output.”
Alle energie die je overhoudt bij het refreshen voor likes, kan je toevoegen aan je tijd van creëren, en dat creëert de meest creatieve creaties.
En weet je wat de paradox is? Hoe meer je besteed aan wat je komt brengen, hoe meer je omgeving je komt brengen.
Eens met deze brainwave? Like dan even mijn verhaal…
Eddy
Wie ja zegt is populair. Wie nee zegt krijgt respect.
Waarom je diep kunt zinken in het ondiepe.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde