Als je overal bent, dan ben je nog nergens.
Sommige ondernemers denken dat business een soort monopoly is. Als je nou maar zoveel mogelijk plaatsen bezit, dan komt er altijd wel iemand op jouw plek die de rekening moet betalen.
Klinkt logisch, maar wat ze vergeten is dat je als ondernemer begint met een klein beetje geld en slagkracht, waardoor je al die plekjes maar een beetje bezit.
En dan krijg je van die klanten die 30 gulden moeten betalen omdat ze in jouw straatje komen waar geen huis te vinden is. Wil je echt impact maken? Dan heb je liever 1,2 of 3 hotels, dan het halve bord aan straten.
Daarom moet je als ondernemer kiezen welke plek je inneemt, en waar je gaat uitbouwen. En kiezen betekent andere klanten en straten verliezen. Maar niet kiezen, betekent het spel verliezen.
En als je verloren hebt terwijl de rest doorspeelt, ga jij m&ms vreten. En op dat moment resulteert jouw gebrek aan kiezen in kiespijn.
Als je overal wilt zijn, dan kom je nergens. En als je ergens durft uit te bouwen dan kom je uiteindelijk overal.
Steve Jobs zijn kleine plekje was een garage waarvanuit hij de hele computerwereld veranderde. Arnold Schwarzenegger zijn territorium was the gym. En Tarantino bracht zijn halve jeugd door in een kleine videotheek.
En wat is jouw territorium? Wie de wereld wil veranderen moet zijn plek kennen en claimen. Want als je je plek niet inneemt, dan lig je er als eerste uit.
Amen.
Eddy
Blijven kiezen. Zelfs als de keuze al voor je is gemaakt
Waarom veel mensen genaaid worden als ze uit de kleren gaan.
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde
Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?
Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:
• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde