012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
19 apr 2020

Kiezen is verliezen.

My God… wat wil je nou eigenlijk echt? En wat is trouwens je passie? En wat is je doel voor de komende 5 jaar?

Mijn eerlijke antwoord? Ik zie deze vragen als de ‘inception’ van de persoonlijke ontwikkeling. Ik heb ze wel proberen te beantwoorden, maar het is me eigenlijk nooit gelukt.

Afgelopen week belandde ik in een stukje deep thinking. Ik verdiepte mij in de cursus in wonderen. Ik stuitte op een quote die mij enorm raakte:

“De hele wereld is eigenlijk bedoeld om je te verleiden je levensdoel te vergeten.”

Dus moeten we ons focussen op ons doel? Of mogen we weghalen wat ons doel onzichtbaar maakt?

We worden meer dan ooit afgeleid. Al die headsets, YouTubes, hapjes en appjes… En daarmee is onze uitdaging eerder om afstand te nemen van verleidingen, dan toe te treden tot onze verlangens.

We moeten kiezen. Maar we zijn bang om te kiezen. We hebben kiespijn. Want kiezen is verliezen. Maar niet kiezen is jezelf verliezen. En kiezen in de meest verheven vorm betekent gekozen worden.

Kiezen heeft niets te maken met ja zeggen. Maar alles te maken met nee. En wie ja zegt is misschien populair. Maar wie nee zegt, krijgt respect van de mensen die er toe doen.

Meesterlijk vertellen heeft meer te maken met verwijderen dan met verwoorden. De beste proposities komen van bedrijven die durfde te kiezen.

Dus zeg nee tegen je slechtste maaltijd. Zeg vaarwel tegen je grootste kostenpost. En maak kennis met het Leven dat zichtbaar wordt als je het Lef hebt om Los te laten.

In life, you really have to scrape away everything, so there is nothing left but truth.
~ Quincy Jones

Wie uit de kruimelmarkt wil komen heeft meer nodig dan warme broodjes.

Tot 120 jaar geleden was iedereen eigen baas. Je was bijvoorbeeld bakker en je was 100% verantwoordelijk voor: • Je brood (je vakmanschap & specialisme) • Je ...
Lees verder

God is in the detail.

Zei mijn docent concept development in 2006 tegen me. Net voor ik mijn eerste woorden op papier zette. Het ging om een storytelling opdracht. De eerste van ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde