In deze introductievideo ga je meteen aan de slag met het duiden van de introductie P. Deze P staat voor People en helpt jou om je doelgroep te duiden. In de video stel ik een aantal vragen die je hieronder kunt terugvinden. De antwoorden op die vragen mag je opschrijven en ‘meenemen’ naar de eerst volgende sessie. We komen dichter bij jouw doelgroep door de volgende drie vragen te beantwoorden:
Als je de antwoorden van de bovenste drie vragen samenvoegt dan kom je tot het Goud. En daarmee is de vierde vraag:
In de sessie scherpen we waar nodig jouw antwoord aan. En daarmee hebben we jouw doelgroep concreet. Want zodra we helder hebben wie de doelgroep is, zijn we in staat om deze doelgroep te raken met de juiste woorden.
Tip 1.
Probeer de vragen te beantwoorden in steekwoorden. Hiermee voorkom je dat je het meteen perfect wilt opschrijven. Onthoud wat Blaise Pascal zei; korte antwoorden zijn het resultaat van lange antwoorden. Dus schroom niet om meerdere antwoorden te geven op de vragen.
Tip 2.
Maak je antwoorden zo meetbaar mogelijk. Vermijd daarom antwoorden met veel bijvoeglijke naamwoorden zoals ‘gemotiveerde mensen die in hun kracht staan’. Beter is een meetbaar antwoord zoals ‘mannelijke directeuren van bedrijven in de logistiek die minimaal 3 ton per jaar omzetten.’
Tip 3.
Durf je doelgroep klein te maken. Want hoe kleiner je doelgroep is, hoe relevanter je bent voor die personen waardoor ze eerder ambassadeur van je worden.
Succes!
Eddy