In deze video ga je aan de slag met de eerste officiële P van het Pentagon. Deze P staat voor Promise. Ook in deze video stel ik je een paar vragen die je hieronder ook terug kunt vinden. Beantwoord opnieuw de onderstaande vragen en neem je antwoorden mee naar de volgende sessie.
1. De inspirerende zin | Wat durf jij je klant te beloven?
2. De informerende zin | Hoe leg je kort en concreet uit wat je doet?
Voorbeeld van Eddy:
1. Minder Woorden, Meer Winst
2. Ik maak 1 zin om ál jouw ideale klanten te bereiken
Tip 1.
Zie deze informerende en inspirerende zin als de etalage van de winkel waarin jouw producten of diensten verkocht worden. Etalages kenmerken zich met de volgende eigenschappen:
A. Er staat weinig in. Veel minder dan in de winkel. Daarom maakte ik ooit de quote voor een klant: ‘Als je je etalage vol zet, dan loopt je winkel leeg.’ De aantrekkingskracht zit ‘m erin dat je 1 opvallend onderdeel uit je bedrijf aandacht geeft. Ikzelf heb er daarom voor gekozen om enkel te praten over slogans in mijn etalage. Terwijl ik natuurlijk meer doe in dit traject dan alleen slogans verzinnen voor jou.
B. Een etalage is opvallend. Als je kijkt naar de bijenkorf dan valt op dat de poppen opmerkelijke kleding aan hebben die je misschien nooit zult dragen. Dit doe je om zogeheten stopkracht te creëren. Je zin mag daarom opvallend zijn. Want als je niet opvalt, dan ben je onzichtbaar.
Tip 2.
Download hieronder mijn boekje en lees het tweede gedeelte. Hierin leer je proza en woordkunst toe te voegen aan je inspirerende zin: https://eddyboom.nl/wp-content/uploads/2020/03/Enkele-Zinnen-Over-Dubbelzinnigheid-Versie-1.0.pdf
Succes!
Eddy