Eerst maak je jouw belofte.

Daarna maakt je belofte jou.

Als je de etalage vol zet, loopt jouw winkel leeg.

Er is weinig ruimte. In jouw spreekwoordelijke etalage. En in het hoofd van de voorbijganger. Daarom moet je boodschap Eenvoudig zijn. Je moet genoeg stopkracht hebben om hen te laten stilstaan: wees Eigenaardig. En je moet iets raken: breng Emotie. De Story Scan is de check of jouw eerste indruk, indruk maakt.

Dit is wat ik verken in de scan.

Je
headlines.

Seth Godin zei: ‘Not standing out is the same as being invisible.’ Daarom beoordeel ik jouw uithangsbord op die overvolle marktplaats. Jouw headlines.

Je
helderheid.

Donald Miller zei: ‘If you confuse you’ll lose. Daarom duid ik alle woorden die tussen jou en je boodschap in staan. Duidelijke taal snappen we allemaal.

Je hefbomen.

Confucius zei: ‘The man who moves a mountain begins by carrying away small stones. Daarom kijk ik of jouw verhaal genoeg gelaagd is geschreven.
Story Scan
Waarom loop je nog ideale klanten mis?

Waarschijnlijk omdat je boodschap nog niet klopt in tijdsvolgorde, toon of timing.

Deze Story Scan laat zien waar jouw verhaal helder is, waar het schuurt en wat er af moet. Zodat je jezelf eenvoudiger, emotioneler en eigenaardiger presenteert. Verder ontdek je ontdekt in deze scan:

Eddy Boom.

Eddy Boom is vlaggendrager op het gebied van etaleren vanuit je essentie. Hij heeft meer dan 160 bedrijven geholpen bij het ontwikkelen van hun klantbelofte en heeft diepgaande inzichten gedeeld via 200 artikelen, 200 vlogs en 170 podcasts. Als co-founder van een storytelling- en brandingbureau gedurende 10 jaar, heeft hij merken geholpen hun authentieke stem te vinden en te communiceren.

In een tijd van AI en toenemende concurrentie gelooft Eddy dat de werkelijke relevantie van een ondernemer ligt in het vinden en verpakken van visie. Hij heeft gewerkt met toonaangevende ondernemers zoals Edwin Selij, Willemien van der Veen en Simone Levie om krachtige klantbeloften te creëren.

Patrick Kicken beschreef het treffend: ‘Eddy weet binnen no-time iemand werkelijke waarheid daarboven te halen.’ Tibor Olgers noemde Eddy ooit de ‘slogan koning’ vanwege zijn vermogen om krachtige pay-offs te creëren.

Als coach en inspirator helpt Eddy ondernemers hun boodschap te vinden en te bestendigen, zodat deze blijft. Zijn drijfveer is altijd geweest om vanuit waarheid, waarde en winst te creëren.