012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
13 mrt 2021

Wie veel opties biedt, is voor niemand een optie.

‘Zal ik mezelf doden? Of zal ik een kopje koffie nemen?’ Die vraag stelde filosoof Albert Camus zich bijna honderd jaar geleden. Om ons duidelijk te maken dat we in ieder moment altijd een keuze hebben.

En dat is in 2021 nogal een understatement. We moeten iedere dag meer keuzes maken. Terwijl er dagelijks nieuwe keuze opties bij komen.

Zo lang geleden is het nog niet dat we moesten kiezen uit Nederland 1,2 of 3. En we mochten nog gratis kijken ook.

Inmiddels is de eerste de keuze al of het Netflix, Disney, Prime, NPO of Apple-TV wordt. Daarna blijven we een mensenleven scrollen welke van de 300 films we gaan kijken.

Ook onze internetprovider, meditatie app en zelfs zorgverzekering is een keuze geworden. Tevens een dure keuze. Want wat is de prijs van een verkeerd pakket, als blijkt dat net jouw aandoening niet wordt gedekt?

Hoe meer keuzes we hebben, hoe groter de statistische kans is dat we het verkeerde kiezen. En daarmee is kiezen soms verliezen. Maar niet kiezen levert kiespijn op.

Dus waarom verlangen we eigenlijk zo graag naar keuzevrijheid?

Om anderen te helpen voor ons te kiezen moet onze boodschap extreem helder zijn. Want verwarren staat gelijk aan verliezen.

En als jij een extreem heldere boodschap wilt dan moet je zelf kiezen. Kiezen wat dat ene probleem is, die ene oplossing en die ene klant die jij gaat helpen.

Dus ga je jezelf doden? Of neem je toch dat kopje koffie?

Salud,
Eddy

Bijna niets zegt vaak bijna alles.

Naast de afgruwelijke kernramp in Tsjernobyl, de dood van mijn overgrootvader en mijn geboorte gebeurde er nog iets in 1986. Er werden voor het eerst meer dan ...
Lees verder

Als je overal bent, dan ben je nog nergens.

Sommige ondernemers denken dat business een soort monopoly is. Als je nou maar zoveel mogelijk plaatsen bezit, dan komt er altijd wel iemand op jouw plek die ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde