012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
01 apr 2021

Wie minder dienstbaar is, levert betere diensten.

Je plant die ene sessie. Buiten je agenda om. Zodat jouw klant – met zijn drukke schema – geen andere afspraken hoeft af te zeggen.

Je verkoopt die ene dienst. Buiten je productlijn om. Zodat jouw klant – binnen zijn specifieke wensen – geholpen wordt.

Je mailt die extra verantwoording. Buiten je standaard offerte om. Zodat jouw klant – die jou nog niet helemaal vertrouwd – gerustgesteld wordt.

En dan zegt die klant ja. ‘Ja ik wil’ om precies te zijn. ‘Ik wil jouw klant worden, want jij kan mijn probleem oplossen.’

Maar voordat je het probleem van die klant oplost moet je eerst je eigen probleem oplossen.

Want hoe manage jij jouw energie, nu je werkweek een sessie extra telt? Hoe manage jij het proces, nu je een product hebt verkocht dat je nooit eerder hebt geleverd? En last but not least… hoe kom je tot gelijkwaardigheid nu jij je kwaliteit hebt moeten verdedigen als brugman?

Wie ja zegt is populair bij allerlei soorten klanten. Maar wie nee zegt krijgt respect.

Respect van de klanten die zich durven over te geven aan jouw manier. En respect van die persoon in de spiegel. Die dude of chick. Die ook vandaag weer trouw aan zichzelf, en daarmee aan de klant is gebleven.

Salud,
Eddy

Als je jezelf teveel repareert, ga je stuk.

Ook ik vergeet weleens dat persoonlijke ontwikkeling het doel niet was. Wanneer ik kijk hoeveel minuten ik heb gemediteerd, hoeveel bladzijden ik heb gelezen of hoeveel wijze ...
Lees verder

Wie vooruit wil, moet áchter zijn levenslessen komen.

1. ‘Alé, dan zie ik je donderdag wel in Amersfoort.’ Het was halverwege november 2018, en ik had samen met @mgvandijk een optreden van Bent van Looy bijgewoond. Al ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde