012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
24 dec 2020

Wie gezien wil worden als held, wordt zichtbaar als vijand.

Wellicht wil je jezelf daadkrachtiger neerzetten op je website. Grote kans dat je ervoor kiest om jezelf weg te zetten als held. Dit doe je door te zeggen hoe goed je bent, te strooien met reviews en tientallen logo’s en awards op je pagina te zetten.

Uhm. Niet doen.

Hoewel ik onmiddellijk van je aanneem dat je sterker en competenter bent dan je klant, is dat niet wat je overmatig moet communiceren.

Waarom niet? Omdat je klant zelf de held wil zijn. Hij wil met jou hulp de draak verslaan. Jouw klant wil op het zeepkistje staan. Zodra jij als ondernemer zelf die zeepkist pakt, dan word je eerder gezien als de draak.

Net als in mythes is de held paradoxaal genoeg zwak. En de gids is sterk. Denk aan Frodo in The Lord Of The Rings die een ziek, iel klein bang ventje is. Met daar tegenover Gandalf, die groot, wijs en kalm is.

Juist omdat jij de autoriteit bent, moet je aandacht niet naar jou gaan. Jij hebt geen aandacht nodig. Jouw klant die voor een probleem staat wel.

Dus maak je klant de held. En wees zelf het zwaard, waarmee jouw klant de draak kan verslaan.

Concreet:
Schrijf niet op hoe koel je bent, maar laat zien dat je competent genoeg bent om je klant te helpen.
Schrijf niet op dat je de oplossing bent, maat laat zien dat je empathie hebt voor de klant zijn probleem.

Soms moet je het huis uit om thuis te komen.

We namen de trein van Slowakije naar Hongarije. Het was de zomer van 2008. Een tijd waarin polyphone ringtones, blockparty en webcams die je los kon koppelen ...
Lees verder

Op de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.

Nu ik dit schrijf is Jules Deelder net overleden. Een aantal jaar geleden was ik getuige van een concert van hem bij Haarlem jazz. En wat mij ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde