012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
14 aug 2020

Waarom mensen met meer poen er meer toe doen.

Waarom zou je nog meer geld willen, als blijkt dat je al genoeg hebt om 5 generaties te overleven?

Op zo’n moment is hebzucht het antwoord niet meer. Want je hebt dan meer dan genoeg geld om die droomauto of dat mooie huis te kopen.

Dus wanneer je meer geld wilt dan je kunt uitgeven, dan wordt waardigheid belangrijker dan waarde.

Je bent dan niet langer op zoek naar spullen, maar naar respect en liefde. Je wilt door een hoge winkelwaarde waardiger behandeld worden.

Want hoe behandel je iemand met een hogere status?

Gebruik je dezelfde woorden in een gesprek met een koning als met de buurman om de hoek? En gedraag je je hetzelfde?

Je gelooft dat meer winkelwaarde inherent is aan meer eigenwaarde. Met meer poen, denk je er meer toe te doen.

En toch is die gulzigheid een gevaarlijk spelletje.

Ten eerste omdat niet jij, maar jouw vermogen je liefde en respect toereiken. Ten tweede omdat je je extra waardeloos voelt wanneer je alsnog onvoldoende respect krijgt.

Dus als je er echt toe wil doen, dan moet je het niet zoeken in meer poen. Beter ga je iets van waarde doen. Met als bijvangst meer poen. En als bonus een zoen.

Ondernemen? of Ondergaan?

La priorité. Een Frans woord dat in de 15e eeuw werd uitgevonden om te verwijzen naar ‘het allereerste ding.’ Naar datgene wat het allerbelangrijkste was. Vijfhonderd jaar ...
Lees verder

Wie door wil breken, moet meebuigen.

Dear diary, Op dit moment zet ik - op wat voor jou bladzijde 58 is - mijn gedachten uiteen. Met een Parker pen van bladgoud. Lekker duur, ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde