012221 Eddy Boom _14804 klein
Eddy Boom
10 mei 2021

Waarom de waarheid vaak niet waar is.

Wat is voor jou de meest invloedrijke gebeurtenis van de afgelopen 70 jaar?

Het zou zomaar kunnen dat het huidige virus als eerste in je opkomt. Zelfs wanneer dit niet de meest invloedrijke gebeurtenis is van de afgelopen 70 jaar. En dit is waarom…

Toen Amerikanen een aantal jaar geleden in augustus de vraag kregen wat de meest invloedrijke gebeurtenis was van de afgelopen 70 jaar gaf 30% van hen 9/11 als antwoord.

Toen ze die vraag nog een keer stelde – maar dit keer een maand later in september – zei 65% van hen dat 9/11 de meest invloedrijke gebeurtenis was.

Hoe dit zit? Mensen huizen hun wereldbeeld voornamelijk op datgene wat ze recent het meest hebben gehoord. En dat ging in september voornamelijk over de twin towers. Recent nieuws wint het vaak van jarenlange trends.

Dus is 9/11 of bijvoorbeeld de uitvinding van de smartphone de meest invloedrijke gebeurtenis? Wie zal het zeggen…

Wat we hieruit mee mogen nemen is dat de waarheid niet ‘de waarheid’ is. Maar de waarheid is het verhaal dat ons recent het meest is verteld.

Als ondernemer beïnvloedt onze copywriting de werkelijkheid voor onze klant. Jouw berichten bepalen voor een groot deel wat iemand gelooft.

Ik geloof dat we verantwoordelijkheid mogen nemen over wat we anderen laten geloven. En dat begint misschien met alleen te vertellen waar wij zelf écht in geloven, geloof ik.

Wat geloof jij?

Salud,
Eddy

Alleen samen zijn we niet alleen.

Wanneer woorden of beelden buitengewoon binnenkomen, dan kunnen ze ons soms spontaan in tranen brengen. Huilen van verdriet. Door een woord dat meer zegt dan duizend beelden. ...
Lees verder

Waarom de slechtste concurrent het beste verkoopt.

Het grootste geheim achter het succes van McDonald's? Wellicht niet de kwaliteit van de hamburgers. Want er zijn tal van burgers met een rijker smakenpalet dan die ...
Lees verder

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde

Zet jij de wereld al op z’n kop met kopregels?

Ontdek in mijn nieuwste ebook ‘Succes met je Slogan’ hoe jij Buitengewoon Binnenkomt met Titels vol Tractie. Met dit boek krijg je:

• Een reis door ‘s werelds slogan geschiedenis
• 7 Slogan tips van grootmeesters
• Een 1 op 1 ontmoeting met Einstein
• De formule voor 3 keer woordwaarde